Hypotheekaanvraag
-
Via HDN verstuur je de hypotheekaanvraag naar onze backoffice. Binnen één werkdag ontvang je een renteaanbod voor je klant. Gaat de klant akkoord met het voorstel? Dan dien je binnen twee weken de benodigde documenten via het HDN-adviespakket te versturen. Dit is inclusief het ondertekende renteaanbod. Het renteaanbod komt te vervallen als de documenten niet binnen twee weken binnen zijn.
Stapsgewijs:
1) Je vraagt de hypotheek aan bij onze backoffice
2) Je krijgt een rentevoorstel voor jouw klant
3) Je uploadt via HDN het getekende rentevoorstel met de overige documenten die nodig zijn
4) Je ontvangt de hypotheekofferte -
Voor het accepteren en verwerken van hypotheekaanvragen werken wij samen met Quion.
Een toegewijd Woonnu team staat klaar om alle aanvragen zo spoedig en zorgvuldig mogelijk te beoordelen. Voorafgaand vindt er een automatische aanvraagtoetsing plaats door HDN door middel van een digitale analyse en controle op volledigheid van alle dossierstukken. -
Je hypotheekaanvragen bij Woonnu worden verwerkt door Quion. Je kunt de status per hypotheekaanvraag hier binnen een beveiligde omgeving bekijken wanneer het jou uitkomt. Je hebt hiervoor je tussenpersoonnummer (TP-nummer) en het aanvraagnummer nodig. Vul deze gegevens in en klik op 'Status opvragen'. Je ziet vervolgens een overzicht van de huidige status van het dossier en welke stappen in het aanvraagproces nog doorlopen moeten worden. Ook is inzichtelijk welke dossierstukken al compleet zijn en welke nog ontbreken.
-
Bekijk het overzicht wanneer je een reactie van ons kunt verwachten.
-
Voor het begeleiden van hypotheekaanvragen werken wij samen met Quion. Het Woonnu team staat klaar om alle aanvragen zo spoedig en zorgvuldig mogelijk te verwerken.
Voor vragen is het Woonnu team bereikbaar via de volgende contactgegevens:
Telefoon: 010 242 23 70 (op werkdagen van 08:30 tot 17:30 uur)
Email: [email protected]
-
Iedere klant heeft een eigen Mijn Woonnu account om gegevens in te zien en zelf te wijzigen. Uiterlijk 3 werkdagen na het ingaan van de hypotheek ontvangt je klant een brief met een registratiecode en instructies om het persoonlijke Mijn Woonnu account te activeren.
-
Er zijn veel dingen die je klant zelf kan wijzigen en/of regelen via Mijn Woonnu. Denk aan de contactgegevens aanpassen, extra aflossen, de jaaropgave als pdf-document inzien, downloaden en afdrukken. Ook kan hij er actuele leninggegevens en rekeningoverzichten inzien, declareren uit het bouwdepot of de renteafkoop en rentemiddeling aanvragen. Wel zo veilig en makkelijk! Alle opties zijn na inloggen op Mijn Woonnu aan de linkerzijde van het menu weergegeven.
-
Een notaris bespaart veel tijd en inschrijvingskosten met Ketenintegratie Inschrijving Kadaster (KIK). Dankzij KIK gaat het akteproces automatisch: vanaf de eerste inzage tot en met de verwerking van de akte bij het Kadaster. Het systeem is minder foutgevoelig, de kwaliteit van de akte is hoger en het hele proces gaat sneller (klik hier voor een voorbeeld KIK-akte). De inschrijving bij het Kadaster hierdoor wordt ook eerder zichtbaar. Je klant ontvangt sneller de welkomstbrief en heeft eerder toegang tot Mijn Woonnu en kan starten declareren uit het bouwdepot.
-
Voor het verwerken en accepteren van hypotheekaanvragen werken wij samen met Quion. Deze hypotheekverwerker verzorgt ook het beheer en de administratie van de hypotheek. Quion heeft een team speciaal voor Woonnu klaarstaan om alle aanvragen zo spoedig en zorgvuldig mogelijk te beoordelen en vragen te beantwoorden.